USA trip

 
 
**Första dagen på sommarlovet**
 
Jag hör hur min dörr öppnas sakta och jag vänder mig om. 
-Gumman du måste gå upp nu sa mamma och puttade till på min rygg lite försiktigt.
-Varför då? sa jag irriterat.
-För imorgon ska du ju till USA och flyget går ju klockan 8:00 på morgonen så det är bäst att du inte vänder på dygnet nu när du ska upp så tidigt imorgon.
-Jaja jag kommer upp snart, gå ut ifrån mitt rum nu sa jag lite smått irriterat.
-Jag kommer in om 20 minuter igen.
Jag svarade inte utan bara fixade lite med täcket. När jag hörde att dörren stängdes så vred jag mig om och tog upp datorn som låg under sängen. Jag loggade in på facebook och skrev: 
En dag kvar, sen bär det av! Jag fick ganska många likes på en gång. Men ingen visste egentligen vad jag skulle göra. Utan bara Mamma, Pappa och min bror. Och såklart min bästavän då men hon var tvungen att hålla det hemligt. Jag satte mig upp och satte på mig mina pyjamas shorts och en t-shirt. Sedan gick jag upp och ut till köket där mamma hade dukat upp bordet med frukost. 
-Åh vad bra att du kom upp! Jag har gjort frukost till dig, varsegod sa hon och sköt fram lite bröd.
-Tack sa jag och tog en brödbit och började bre den.
-Jag tänkte på en sak, vi bestämmde ju aldrig hur länge du skulle vara borta. Men hur länge tror du att du kommer bli borta? frågade mamma och satte sig vid en stol mitt emot mig.
-Jag vet inte mamma. Jag ringer nog förmodligen till er och berättar.
-Vad bra gumman! Men vi betalar ju såklart kostnaden för samtalen, så det behöver du inte tänka på. Ring när du vill, vi blir så glada vettu.
-Jadå tack! sa jag och log.
-Vad ska du göra idag då? undrade mamma.
-Jag ska nog bara vara hemma och samla krafter till imorgon, kanske gå och köpa lite nya kläder jag har inte riktigt bestämmt mig en.
-Det tycker jag inte du behöver, du får ju om du vill såklart men jag tror du kommer köpa väldigt mycket kläder i USA sen.
____________________________________________________________________________________________
Kommer någon fortsätta läsa?
Kommentera gärna! :D 1 kommentar för nästa


Kommentarer
R

Bra mera:)

2013-01-09 @ 20:58:45
Fanny

Meeeeeeeeer :D

2013-01-09 @ 21:29:03
URL: http://juustinbiiebernovell.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mydreamjb.blogg.se

Här skriver jag en novell om Justin Bieber och hoppas du gillar den o följer den! :D

RSS 2.0