USA trip kapitel 16

 
Jag tröck på svara och sedan gick iväg och satte mig på en bänk vid en annan bana.
-      Hej mamma, hur gick det på operationen? sa jag nervöst.
-      Vill du höra dom bra eller dom dåliga nyheterna först?
Jag tvekade en stund men sen bestämmde jag mig för dom dåliga först.
-      Jo det är såhär att doktorn fick ett akutfall igår så han hann inte att operera pappa så därför kanske det har spridit sig det där onda i benet som vi inte vet vad det är, men dom goda nyheterna är att han troligtvis ska få operera sig idag.
-     Men han mår väl bra va?
-     Jadå, han mår precis som vanligt. Bara lite nervös inför operationen. 
-     Vilken tur, men mamma kan jag ringa dig lite senare ikväll?
-     Visst kan du det gumman.
-     Bra, saknar dig hejdå.
-     Vi saknar dig med, hejdå gumman.
 
Sedan la vi på och jag gick tillbaka till dom andra, dom hade redan hunnit till bana 3, så jag fick hoppa in där. Jag började att slå och det vart 4 slag för mig. När vi kört alla banor så gick vi och lämmnade tillbaka klubborna och sedan ränkade ihop poängen. Vi hade även bestämmt att den som förlorade måste bjuda på glass, på första plats kom Jag, 2 plats kom Justin, 3 plats kom Selena och 4 plats kom Nick. 
-   Du var visst en rackare på det här! sa Nick lite tjurigt men endå glatt.
Sedan gick vi ner till kiosken där det fanns allt från kulglass, mjukglass, pinnglas, strutglass till doppad glass i choklad. Min absolut favorit glass var mjukglass doppat i choklad. Egentligen tyckte jag inte om mjukglassen utan det var chokladen som var så good. Så jag tog en sån, Justin tog 2 kulor glass, Selena tog en mjukglass med strössel och Nick tog en 3 kulor med glass. Sedan gick vi iväg och satte oss vid en bänk, det var utsikt över havet. Men jag satte mig längst in mot kiosken för det var ett stup rakt ner. Så jag var lite rädd. Men samtidigt var det ju staket där så det var ju inget att vara nervös över men jag är ju så högdrädd så jag ville vara på min säkra sida. Vi satt och pratade om allt möjligt och vad vi skulle göra efter. Jag grunnade lite och bestämmde att vi skulle åka till stranden. Fast först var vi tvungna att åka och hämta våra badkläder. Jag och Selena hade fortfarande lite kvar av våra glassar men Justin och Nick hade ätit upp sina så dom stallde sig upp och började skojbråka. Jag och Selena var självklart jätte nervösa eftersom det var ett stuprakt ner. Vi bad dom sluta typ 10 gånger och tillsist så slutade dom. Och vi hade precis ätit upp våra glassar så vi gick och slängde dom och sedan skulle vi åka. Jag märkte att jag saknade någonting och såg att jag inte hade min väska. 
-   Åh jag glömde min väska där borta, jag ska bara hämta den sa jag.
-  Jag kan hämta den sa Nick och började gå .  Han tog den och började skojja att han ramlade ner för stupet. Han nästan precis vid staketet. Han bakade lite steg för steg och snubblade på en sten. Han föll bakot och staketet gick sönder.
__________________________________________________________________________________
Hur kommer det gå för Nick nu?
Kommentera för mer


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mydreamjb.blogg.se

Här skriver jag en novell om Justin Bieber och hoppas du gillar den o följer den! :D

RSS 2.0