USA trip kapitel 14

 
 
-     Pappa  har blivit sjuk, men han är på bättringsvägen så du behöver inte oroadig, han ska opereras imorgon.
Jag kände en stor klump i magen och blev jätte rädd.
-     Va? vad menar du? vad har hänt egentligen? sa jag vättskrämd.
-    Han fick bara lite ont i sitt ben igen och nu har doktorn bestämmt att operera honom så han slipper det onda. 
-    Ja men är det farligt?
-    Inte om han opererear sig, men om han skulle hoppa över det så skulle det kunna bli farligt.
-    Okej sa jag och jag kände hur tårarna började komma.. Men jag kämpade emot för att hålla tillbaks dom för jag ville inte att mamma skulle bli orolig.
-    Så då är min fråga till dig om du vill komma hem eller så kan vi höras efter operationen.
-    När ska han opereras då?
-     Imorgon redan.. 
-     Imorgon? utbrast jag.
-     Ja gumman redan imorgon.
-     Men jag hinner aldrig hem till det så kan vi kanske höras efteråt istället? svarade jag.
-      Visst gumman, jag hör av mig så fort jag vet något. 
-      Bra, hejdå mamma.
 
Sedan la vi på och vi var precis framme vid Selenas hus. Selena undrade vad som hade hänt för hon hörde på min röst att jag hade varit allvarlig. Jag berättade alltig för henne och hon förstod mycket väl om jag var tvungen att åka hem. 
-     Men du efter allt det här så tycker jag vi går och lägger oss och imorgon så får du bestämma vad vi ska göra, hela dagen till läggde hon.
-     Haha visst svarade jag och började fundera ut vad vi skulle göra.
Sedan sa vi godnatt till varandra och gick in till våra sovrum. Jag var för trött för att borsta tänderna nogrant så jag borstade dom bara lite snabbt. Sedan kröp jag ner i den varma sängen och somnade nästan på direkten.
____________________________________________________________________________________________
Förlåt en än gång för dålig uppdatering men har det ganska jobbigt nu. Kan inte lova att det ska komma upp varje dag men ska verkligen försöka uppdatera varje dag. Hoppas ni förstår! // Elsa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mydreamjb.blogg.se

Här skriver jag en novell om Justin Bieber och hoppas du gillar den o följer den! :D

RSS 2.0