Usa trip kapitel 5

Jag rullade ut resväskan till hallen och sedan satte på mig mina vita höga convorse. Bärde ut väskan till bilen och sen åkte vi iväg. 
30 minuter senare

Mamma svängde in i en parkeringslucka vid flygplatsen och hjälpte mig ut med väskan.
-Åh vad jag kommer sakna dig! sa hon och slängde sina armar runt mig. 
-Kommer sakna dig med mamma sa jag och besvarade kramen. 
Jag tog tag i min väska och sedan började gå mot ingången.
-Jag älskar dig gumman skrev mamma från bilden.
-Älskar dig också skrek jag tillbaka.
Sedan gick jag in på flygstationen. Jag tittade på tv aparaterna vilket håll jag skulle gå åt för att komma till Usa, Miami. Usa, Usa,Usa där! Höger var det. Jag började gå och det var en jädrans bit att gå kan jag ju säga. Men tillslut var jag framme vid tullen. Jag fick lägga ner mina nycklar,mobil,halsband mm i en låda som dom skulle kontrolera. Men inget pep som tur var när jag gick egenom tullen. Det är det värsta och pinsamaste som finns. Alla bara glor på en. Jag tog  mina saker igen och sedan gick jag och satte mig och väntade lite tills det var dax att gå på flygplanet. Jag satt där och blädrade egenom en tidning som låg brevid mig. Tror det var aftonbladet. Brukar ju inte läsa sånna tidningar men det fick gå för den här gången så jag kunde fördriva tiden med något. Tillslut var det dax att gå på. Jag gick fram och stallde mig i kön. Den var inte så värst lång kö så det gick ganska fort. Gick in på flygplanet och sedan letade jag efter min plats. Det var en lite lyxigare flygplan den här gången. Men fick en tv framför mig, då man kunde se film,lyssna på musik och spela spel. Grymt nice iallafall. Jag satte mig ner på stolen, satt längst in vid fönstret. Och hoppades på att ingen skulle sitta brevid mig så jag kunde sträcka ut mig lite. Hehe.  Kön bara minskade och minskade och fler personer kom in i flygplanet men ingen av dom satte sig brevid mig. Tillslut var kön slut men dom stängde inte dörrarna. Konstigt var det något fel på planet eller? Flygpersonalen ropade ut genom högtalarna - Tyvärr blir vi lite försenade för vi väntar på en väldigt viktig gäst. När han anländer på planet vill vi inte ha något hysteri, ni ska bara beteé er som vanligt. Tack och hoppas ni får en trevlig resa. 
____________________________________________________________________________________________
Vem tror ni det är som kommer in på planet?
Kommentera för mera


Kommentarer
R

Jätte bra mera :)

2013-01-22 @ 17:49:20
Rebecca

Justin (a) meeeer :(

2013-01-22 @ 19:08:37
Rebecca

:)*

2013-01-22 @ 19:08:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mydreamjb.blogg.se

Här skriver jag en novell om Justin Bieber och hoppas du gillar den o följer den! :D

RSS 2.0