Usa trip kapitel 4

 
Timmarna gick och det blev kväll. Jag ställde klockan på 6:00 och sedan kröp ner i sängen för att sova.
 
**PipPip**
 
Jag gnuggade mig försiktikt i ögonen och sen sträckte mig efter telefonen för att stänga av alarmet. Jag visste att jag var tvungen att gå upp även fast jag inte orkade. Men i bland måste man ju göra saker endå. Jag gick in på toaletten o kissade sen borstade igenom håret lite snabbt och sedan satte upp det i en slarvig knut. Jag gick ut till köket där mamma hade dukat upp bordet med frukost.
-Godmorgon solstråle! sa mamma glatt.
-Godmorgon sa jag och tog en brödbit.
-Hur känner du dig? Är du nervös?
-Nej faktiskt inte. Jag känner mig trygg eftersom pappa är pilot.
-Ja det är bra gumman! Du behöver inte vara nervös sa hon och log.
Jag log lite och sedan åt upp det sista av mackan.
-Tack för frukosten mamma sa jag och drog in stolen och sedan satte in tallriken och glaset i diskmaskinen. 
-Är du säker att du inte vill ha något mer att äta?
-Jadå.
-Okej jag ropar när vi ska åka.
Jag nickade och sedan gick in på mitt rum igen. Jag gick in och tog en snabbdusch, satte på mig underkläder och sedan mina mörkblå hollister mjukisbyxer och en mörkblå munkjacka. Tog upp maskaran och ögonbrynsskuggan som jag lagt ner i resväskan så jag inte skulle glömma det. Sminkade mig lite snabbt och sedan satte upp håret i en hög toffs. Sedan var jag inprensip klar. Gick och borstade tänderna sen var jag klar att åka.
-Nu måste vi åka! skek mamma
Perfekt timing tänkte jag. Jag la ner sminket som jag andvänt och sedan stängde igen resväskan.
____________________________________________________________________________________________
Tror ni någon kommer få reda på vad hon ska göra i USA? Hälsa på en kändis? Tror ni det kommer komma ut? Och vad händer med Demi då?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mydreamjb.blogg.se

Här skriver jag en novell om Justin Bieber och hoppas du gillar den o följer den! :D

RSS 2.0