Usa trip kapitel 3

-Jag tycker båda var jätte fina! Men Jeffryn Campbell skorna var nog snyggast.
-Åh tur! Då tycker vi lika sa jag glatt och tog av mig skorna för att gå o betala dom.
-Då blir 1000 kr sa kassörskan.
1000 kronor? Äre ett skoj? Jag var tvungen att säga va en gång så jag inte hörde fel.
-1000 kronor sa kasörskan igen. 
-Men så mycket har jag inte.
-Hur mycket har du då?
-700 sa jag och rynkade på näsan.
-Ja tyvärr så får jag inte sätta ner skorna men vi har 50% imorgon så då kan du ju komma tillbaka svarade kassörskan och sköt tillbaka skorna till mig igen.
-Men vänta! avbröt Cornerlia. Du kan få låna pengar av mig.
-Verkligen? sa jag asglatt
-Verkligen! sa hon och sträckte fram 300 kr till kassörskan.
-Åh tacktacktack!  Du är bäst sa jag och kramade om henne lite snabbt.
-Vill du ha kvittot? frågade kassörskan.
-Ja tack sa jag och tog emot det.
-Ha en bra dag! sa hon och stäckte över påsen till min hand.
-Detsamma.
Sedan gick vi ut ur affären och promenrade hem till mig. 
-Hallå? skrek jag när vi var hemma.
-Hej! svarade mamma skrikandes tillbaks.
Vi gick in till köket och där stog hon och lagade mat.
-Åh hej Cornerlia! Vill du äta här? 
-Nej tack. Jag ska snart gå.
-Jaokej svarade mamma och rörde om lite i kastrullen. Hittade du några skor då? 
-Ja! sa jag och visade henne dom.
-Wow dom var ju jätte fina. Och speciellt till det du har på dig nu sa mamma.
Jag log och sedan la ner dom i påsen igen. 
-Men vi går in till mitt rum sa jag till mamma och gick iväg. Jag satte på datorn och sedan på lite musik.
-Vem var det du skulle hälsa på nu igen? frågade Cornelia.
-Selena Gomez, men du får verkligen inte säga det till någon! För då kommer jag få massor med sms och att jag ska ta bilder,autografer o hälsa till henne o sådär!
-Nej jag lovar! svarade hon seriöst.
-Tummislova? sa jag lite barnsligt.
-Tummislova sa hon och sträckte fram tummen.
____________________________________________________________________________________________
Tror ni Cornerlia kommer säga något till nån?
1 kommentar för nästa kapitel :D
Hope you like it ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mydreamjb.blogg.se

Här skriver jag en novell om Justin Bieber och hoppas du gillar den o följer den! :D

RSS 2.0